غیبت آزادراه و ساختار سهگانه راههای استان کهگیلویه و بویراحمد
اقدامات شاخص ایمنسازی و تأمین روشنایی در محورهای تونلی و گردنهای
پیشرفت بیسابقه عملیات روکش آسفالت و شتاب اعتبارات ملی
تحقق عملیات مضاعف خطکشی و ایمنسازی معابر حیاتی استان
حوزه وظایف چندبعدی، مطالبه قوت و حوصله ساختار مدیریتی
تخصیص ۳۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی ناوگان مسافری و اتوبوسی
رشد چشمگیر سهمیه نوسازی ناوگان سواری بینشهری به ۵۴ دستگاه
ایمنسازی بیسابقه معابر و کنترل نقاط حادثهخیز در دو سال اخیر
کاهش ۲۱ درصدی تلفات جادهای با وجود افزایش ۹ درصدی تردد
تجهیز ناوگان راهداری با بازسازی اساسی و خرید دستگاههای جدید
بهبود و تقویت لجستیک مجموعه راهداری در آستانه رونمایی رسمی
عبور روزانه ۶۰ هزار خودرو از محورهای استان
شناسایی محورهای پرتردد، ارتقا نظارت تصویری و کنترل هوشمند
دسترسی به کنترل هوشمند مسیرها: توسعه سامانههای تصویری و ثبت تخلف
نوآوری در فناوری ثبت تخلف: عبور از محدودیتهای سنتی
جهش تاریخی در توسعه زیرساخت: ۵۴ سامانه طی یک سال، ۲۰۰ میلیارد اعتبار
مرکز مدیریت راهها: ستون فناوری پایش تصویری و خدمات فوریتی استان
چشمانداز ایمنی در سایه کنترل هوشمند و مدیریت نوین تردد
محورهای پرتردد و اولویت ایمنسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد
بر اساس اعلام رسمی و دادههای ثبت شده، مسیر پاتابه به یاسوج بیشترین میزان تردد روزانه را در بین جادههای استان دارد. پس از آن، محور مرحله تا میدان گچساران و محور میدان یاسوج در ردههای بعدی قرار گرفتهاند. این مسیرها به عنوان نقاط هدف اصلی اقدامات ایمنی، از جمله بهسازی روکشهای آسفالت، نصب جداکنندههای فیزیکی، برجهای نوری و اجرای خطکشی استاندارد در سال ۱۴۰۳ انتخاب و عملیاتی گردیدهاند تا ضریب ایمنی عبور و تردد به حداکثر برسد.
اقدامات ایمنی منحصربهفرد در تونلهای محور یاسوج-اصفهان و پوشش روشنایی
در راستای ارتقای ایمنی جادهای، عملیات برجستهای نظیر پاکسازی و رنگآمیزی بدنه تونلهای محور یاسوج-اصفهان و نصب چراغهای LED کممصرف با فناوری روز دنیا صورت پذیرفته است. این اقدامات نمونهای بارز از تخصص فنی و مدیریت عمرانی مجموعه راهداری، با هدف کاهش تصادفات و ارتقای کیفیت پیمایش محورهای ارتباطی استان قلمداد میگردد. هرگونه نیاز به اصلاح یا توسعه ایمنی و روکش آسفالت در سایر نقاط استان نیز بر اساس اولویت در دستور کار قرار دارد.
پاسخگویی به بحران اعتصاب کامیونداران با مدیریت جهادی و بسیج امکانات استان
در جریان اعتصاب سراسری کامیونداران کشور، مدیریت بحران در استان کهگیلویه و بویراحمد الگویی ملی از هماهنگی و تعامل رقم زد. با توجه به ضرورت حمل محصولات کشاورزی به ویژه هندوانه و گندم در فصل برداشت، ماشینآلات اداری و راهداری استان به خدمت گرفته شد و با همکاری استان معین (اصفهان)، ۳۰ دستگاه کامیون به کار گرفته شد تا خلل جدی در تامین و حمل کالاهای اساسی مشهود نباشد. تعامل ویژه بخش خصوصی و رانندگان بومی، نقش مؤثری در عبور از این بحران ایفا کرد.
عملیات عمرانی استراتژیک در گردنه مرزی کهگیلویه و بویراحمد به چهارمحال و بختیاری
گردنه مرزی کیلوبویراحمد به چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از مسیرهای حیاتی و سختگذر با هزینه عملیاتی بالا، در اولویت ویژه عملیات عمرانی قرار گرفت. چهار کیلومتر از این گردنه در حوزه استحفاظی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و با اخذ مجوز ملی و تامین منابع مربوط، عملیات خاکبرداری تا ده روز آینده به خاتمه خواهد رسید و مراحل بعدی آغاز میگردد. این پروژه به عنوان مطالبه دیرینه مردم منطقه، با همکاری و قدرشناسی مردم اجرا میشود و نقش بسزایی در تقویت ارتباط بین استانی دارد.
عدالت جغرافیایی، چالش هزینهها و ضرورت اولویتبندی پروژههای عمرانی در استان
مدیرکل راهداری استان با تاکید بر محدودیت منابع کشوری و استانی، هزینههای عمرانی جادهسازی در استان را چندین برابر استانهای همجوار مسطح مانند یزد و کرمان دانست. با در نظر گرفتن سطح محرومیت و تنوع نیازهای روستایی، توسعه عادلانه زیرساختها و اولویتبندی دقیق پروژهها محور اصلی سیاستگذاری مجموعه راهداری است؛ خدمتی که فارغ از هرگونه گرایش قومی، مناطقیترین نقاط استان را زیر پوشش قرار دادهاست.
یادبود و تکریم خادمان حوزه حملونقل و راهداری
در پایان این نشست، یاد و خاطره مرحوم سید مهدی دولتها، از رانندگان با سابقه و عضو شرکت جهان سیر ایثار، که در خدمترسانی به زائران سیدالشهدا نقش ارزندهای داشت، مورد تکریم قرار گرفت.
پایگاه خبری یاسوج49







