به گزارش یاسوج ۴۹، محمد بهرامی سیفآباد، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، در آیین گرامیداشت روز ملی عینکسازی و بیناییسنجی که به میزبانی «عینک پزشکپور» برگزار شد، با تاکید بر اهمیت مقوله کارآفرینی و توسعه زیرساختهای استان، اظهار داشت: رفع نواقص موجود در حوزههای مختلف اجرایی نیازمند تغییر در نوع نگاه و روشهای مدیریتی است.
وی در این مراسم با تقدیر از حضور و تلاشهای مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار، فرمانداران بویراحمد و دنا، مدیران کل کار، رفاه و امور اجتماعی و تامین اجتماعی، مدیران بهداشت و سایر افراد ذینفوذ، به نقش برجسته کارآفرینان اشاره کرد و افزود: جناب آقای پزشکپور یکی از کارآفرینان بسیار موفق است و بنده از سالها پیش و در مقطع کارشناسی ارشد افتخار حضور ایشان را به عنوان دانشجو داشتم؛ ایشان با وجود محرومیتها توانستند زیرساختهایی را با پیشرفت 95 درصدی آماده کنند که 5 تا 10 درصد باقیمانده نیز تنها مربوط به رفع نواقص است و امیدواریم مجموعه علوم پزشکی در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند.
بهرامی با اشاره به تمرکز بیش از 50 درصد از خدمات چشمپزشکی و بیناییسنجی در مرکز استان، از تمامی فعالان عرصه سلامت بینایی قدردانی کرد و گفت: بینایی تنها یک حس فیزیکی نیست، بلکه دریچهای به سوی فهم، آگاهی و دانایی است و اگر نتوانیم زیباییهای طبیعت و محیط پیرامون را به وضوح ببینیم، زندگی معنای واقعی خود را از دست میدهد.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عینک صرفاً یک ابزار پزشکی نیست، بلکه وسیلهای است که کیفیت زندگی میلیونها نفر را ارتقا میدهد و در این راستا، پژوهشگران، دانشگاهها و رسانهها باید در زمینه توسعه علم، آموزش و ارتقای سطح آگاهی عمومی سهم بسزایی ایفا کنند تا با همافزایی متخصصان و بخش خصوصی، ابزارهای استاندارد در اختیار جامعه قرار گیرد.
وی با انتقاد از برخی رویکردهای سیاسی در عرصه اقتصاد و کارآفرینی تصریح کرد: در دنیای پیشرفته، سیاسیون فضا را برای کار و تلاش آماده میکنند، اما متاسفانه گاهی در کشور ما، سیاسیون فضا را به هم میریزند و عرصه را بر متخصصان تنگ میکنند؛ در حالی که دانشمندان باید پایههای علمی را بنا کنند، مخترعان علم را به فناوری تبدیل سازند و کارآفرینان این فناوری را وارد چرخه اقتصاد و رفاه جامعه نمایند.
بهرامی سیفآباد با تاکید بر اینکه برای انجام کارهای بزرگ نباید با افراد ترسو و بخیل مشورت کرد، یادآور شد: برخی افراد مداوم انرژی منفی میدهند، اما مدیران و مسئولان باید در طرحهای اجرایی، ابعاد مختلف توسعه منطقهای، اشتغالزایی و اقتصاد را مدنظر قرار دهند؛ همانگونه که در گذشته با جابجایی نمایشگاههای اتومبیل در یاسوج، هم گره ترافیکی شهر باز شد و هم ارزش افزوده و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم فراوانی ایجاد گردید.
وی به اهمیت پروژههای زیرساختی و ملی در استان اشاره کرد و توضیح داد: اتصال یاسوج به آزادراههای کشور و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب، میتواند ظرف چند سال آینده تحول عظیمی در رشد و توسعه استان و حتی کشور ایجاد کند و ما را از گردنه عدم توسعهیافتگی عبور دهد.
این مقام مسئول با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد بالقوه ثروتمند اما بالفعل محروم است، تاکید کرد: درآمد سرانه و شاخصها نشان میدهد که ما هنوز در انتهای جدول قرار داریم، اما با تمرکز بر پروژههای محوری مانند لرزهنگاری و توسعه میدان گازی و نفتی مختار، میتوانیم تحولآفرین باشیم؛ بر اساس برآوردهای تخصصی، امکان استخراج 35 درصد از این میادین وجود دارد که سرمایهای بالغ بر 10000همت را شامل میشود.
بهرامی با اشاره به اینکه استان در حال حاضر از مزایای یکسوم درآمدهای نفتی محروم است، افزود: با ورود این پروژههای کلان به فاز اجرا و تبدیل شدن منطقه به یک قطب نفتخیز، میتوانیم شاهد رونق، اشتغال و توسعه همهجانبه باشیم و در این مسیر نیازمند حمایت افکار عمومی و آگاهیبخشی رسانهها هستیم تا انرژی مسئولان صرف مسائل جزئی و حاشیهای نشود.
نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در ادامه سخنان خود، با اشاره به جایگاه و اقتدار ملی ایران، از حضور پررنگ و تاثیرگذار مردم و شجاعت نیروهای مسلح در دفاع از کشور قدردانی کرد و گفت: اگر ما با شهامت دفاع نمیکردیم و دشمنان گمان میکردند میتوانند در هفته اول کار را تمام کنند، امروز باید منابع نفتی خود را به عنوان غرامت جنگی میدادیم و به کشوری کاملاً وابسته تبدیل میشدیم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه امروز با عظمت و اقتدار خاصی در جهان مذاکره میکنیم و کشورهای همسایه نمیتوانند ایران را در معادلات خود نادیده بگیرند، خاطرنشان کرد: این عظمت در جوهره تکتک ایرانیان نهفته است و ما باید قدردان این اتحاد بینظیر باشیم و اجازه ندهیم عدهای با مصادره این وحدت، جامعه را دچار دستهبندی و تفرقه کنند، چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری به این انسجام نیازمندیم.
پایگاه خبری یاسوج49






