به گزارش سایت خبری تحلیلی یاسوج ۴۹ نشست بررسی موانع و مشکلات پروژههای عمرانی شهرستانهای گچساران و باشت به ریاست استاندار و با حضور غلامرضا تاج گردون نماینده مردم شهرستان گچساران و باشت در حالی برگزار شد که این نشست حاشیههایی هم داشت.
بررسی وضعیت پروژههای درمانی و بهداشتی شهرستانهای گچساران و باشت اولین سکانس این نشست بود که دکتر رقیه پناهی در غیاب معاون توسعه خود توضیحاتی داد و البته غلامرضا تاجگردون در موارد مختلف از توضیحات پناهی قانع نشد.
یکی از موارد مورد بحث مربوط به ۲۷۴ نفر نیروی بیمارستان نرگسی بود که تاج گردون خواستار پاسخگویی در این زمینه شد البته رئیس دانشگاه اعلام کرد که به دلیل وضعیت پیش آمده جنگی چیزی از وزارت بهداشت به ما ابلاغ نشده است هرچند که وزارت اعلام کرده بیمارستان نرگسی در اولویت همه بیمارستانهای کشور برای تعیین تکلیف این نیروها خواهد بود.
تاجگردون در این خصوص قانع نشد و به رئیس دانشگاه علوم پزشکی چنین گفت که وزیر بهداشت تنها وزیری بود که در موقع جنگ از ساختمان وزارتخانه خارج نشد و لذا چنین حرفی پذیرفتنی نیست و این مسائل را به جنگ ربط ندهید
یکی از موضوعات مورد بحث و مناقشه و البته تا حدودی جنجالی مربوط به ام آر آی شهرستان گچساران بود که باز هم تاجگردون از توضیحات دانشگاه قانع نشد و دلیل عدم به سرانجام رسیدن آن را چنین توضیح داد که دانشگاه علوم پزشکی میخواست آن را به فرد دیگری بدهد در حالی که سرمایهگذار شخص با انگیزهای بود بنابراین دانشگاه میداند که مقصر کیست و آمر چه کسی بوده است.
او خطاب رئیس دانشگاه گفت که دولت باید بیشتر از نماینده دلش بسوزد؛ خودتان میدانید از ما گفتن بود.
از موضوعات مورد بحث در مورد پروژههای بهداشتی و درمانی شهرستان گچساران کلینیک دندانپزشکی بود که استاندار در این خصوص گلایه کرد و گفت چرا دانشگاه پیگیری نمیکند و چرا فرماندار هم چیزی به ما نمیگوید.
اما نکته جالب توجه پس از همه انتقادهای تاج گردون به دانشگاه علوم پزشکی در موارد مختلف از جمله ام آر آی و کلینیک دندانپزشکی این بود که از عملکرد علوم پزشکی اظهار رضایت کرد و گفت تازه علوم پزشکی از دستگاههای خوب ما به شمار میرود که کمترین مشکلات را دارد.!!
پس از اتمام بررسی مشکلات و موانع عمرانی حوزه بهداشت و درمان نوبت به آب منطقهای و آرش مصلح رسید مدیرعامل آب منطقهای از بالاترین درصد جذب در میان همه ادارات توسط آب منطقهای سخن به میان آورد و گفت در حال حاضر ۱۷۰۰ میلیارد تومان در دو شهرستان قرارداد داریم
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن برخی از توضیحات گلایهای از آب منطقهای و آب و فاضلاب کرد و گفت این دو دستگاه با یکدیگر هماهنگی نداشتند و این عدم هماهنگی فقط مربوط به این دوره نیست از قدیم چنین بوده است.
در میان توضیحات آرش مصلح مدیرعامل آب منطقهای پای جهاد کشاورزی هم به میان آمد آنجا که آب منطقهای همه زیرساختها را آماده کرده تولید آب انجام شده اما جهاد کشاورزی با تعاونی آببران یا همان بهرهبرداران قراردادی نبسته است.
سوالات ریز غلامرضا تاجگردون از مسئولان جهاد کشاورزی در نوع خود جالب بود وقتی از آنها پرسید بهای آب کشاورزی چقدر است جواب اشتباهی از آنها دریافت کرد و از آرش مصلح مدیرعامل آب منطقهای خواست تا جواب درست را او بدهد و البته دوباره هم به عدم هماهنگی میان سه دستگاه آب منطقهای آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی انتقاد کرد.
پس از انتقادات غلامرضا تاجگردون آرش مصلح توپ را به زمین جهاد کشاورزی انداخت و گفت من دغدغه آب دارم و آب تولید میکنم جهاد کشاورزی هم باید دغدغه کشاورز را داشته باشد بنابراین بهرهبرداری وظیفه من نیست.
در ادامه تاج گردون از برخی عملکردها انتقاد کرد و گفت منابع با هزار زحمت به استان میآید این همه پول پیگیری میشود حرف از ۵۰۰۰ میلیارد تومان است اما ثمره آن را مردم نمیبینند کل مشکلات ما نرمافزاری است دستگاهها یکی این طرف میپرد و دیگری آن طرف میپرد!.
مدیرعامل آب منطقهای آرش مصلح هم از رفتار برخی بهرهبرداران و کشاورزان انتقاد کرد و با استناد به سخنی از محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق چنین عنوان کرد خدا بیامرزد پدر خاتمی را که میگفت اول فرهنگ سازی کنید بعد کاری را انجام دهید.!
او از عملکرد کشاورزان عدم همراهی و همیاری انتقاد و گلایه کرد و گفت ۵۰ میلیون متر مکعب آب تولید میکنیم و ۱۰۰۰ میلیارد تومان خرج آن میشود اما کشاورزان که همشهریهای خود من نیز شامل آنها میشوند حاضر نیستند یک میلیون تومان حق آبه بدهند در زادگاه خود من هم چنین پولی را نمیدهند
اما یکی از چالش برانگیزترین موضوعات مطرح شده در بررسی موانع و مشکلات پیش روی پروژههای عمرانی گچساران باشت مربوط به زائرسرای بی بی حکیمه بود که پس از توضیحات نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف استان تاجگردون به شدت برآشفته شد.
آنجا که مدیر کل اوقاف استان نتوانسته بود ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات را جذب کند تاج گردون برآشفته شد و گفت شما ۵۰ میلیارد تومان منابع استان را تلف کردید با چه رویی ما به بی بی حکیمه برویم و به زائران چه بگوییم چرا از منابع استان اینقدر راحت میگذرید
استاندار هم از این موضوع گلایهمند و معترض بود و ختم کلام چنین گفت؛ مدیرانی که نمیتوانند کار کنند علی یارشان!!
پایگاه خبری یاسوج49






