سه روز، سه دستاورد؛ سفر پربار فرماندار دنا به پایتخت

پیگیری سه پروژه کلیدی راهسازی، شهرستان شدن پاتاوه و ایجاد معاونت عمرانی و گردشگری در سفر پربار فرماندار دنا به تهران انجام گرفت.

به گزارش یاسوج۴۹، دوشنبه ۲۵ خردادماه، در نخستین روز سفر تهران، جلسه‌ای با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استانداری، فرماندار دنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان، امیر خورسند (مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع) و مدیرعامل شرکت شمس عمرانی برگزار شد.

در این نشست، حاضران به بررسی و پیگیری سه پروژه کلیدی شامل «اتصال یاسوج به آزادراه شیراز-اصفهان»، «تونل مسیر یاسوج-سی‌سخت» و «آغاز به کار پل شهید نجفی» پرداختند و بر ضرورت تکمیل تونل مسیر سی‌سخت تا پایان سال ۱۴۰۵، شروع عملیات اجرایی پل شهید نجفی و فعال‌سازی تمامی جبهه‌های کاری پروژه اتصال به آزادراه تأکید کردند.

امیر خورسند نیز با تأیید درخواست‌های مطرح‌شده، دستورات لازم را برای بهره‌برداری از تونل تا پایان سال و شروع عملیات اجرایی پل شهید نجفی ابلاغ کرد.

استاندار و نماینده مردم در مجلس همچنین از پیگیری برای تأمین منابع مالی و در نظر گرفتن اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی در سفر رئیس‌جمهور برای پروژه‌های مسیر یاسوج به سی‌سخت خبر دادند.

شهرستان شدن پاتاوه در دستور کار وزارت کشور

در دومین روز این سفر، عباس رسولی، فرماندار دنا، با دکتر علیپور، مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور دیدار کرد. دو طرف درباره آخرین وضعیت شهرستان شدن پاتاوه و همچنین تعیین مرزهای شهرستان دنا با شهرستان‌های سمیرم و فلارد گفت‌وگو و رایزنی کردند.

مقرر شد طی هفته‌های آینده با حضور مدیرکل تقسیمات کشوری در شهرستان، نقاط مرزی یک‌بار برای همیشه مشخص و نهایی شوند. همچنین در خصوص شهرستان شدن پاتاوه و ایجاد سایر بخش‌ها بحث و بررسی شد و بر ضرورت تعیین تکلیف در اسرع وقت تأکید گردید.

دکتر علیپور از ارسال درخواست شهرستان شدن پاتاوه و سایر بخش‌ها به هیئت دولت خبر داد و افزود: «به علت شرایط جنگی، بررسی شهرستان‌های جدید مقداری به تعویق افتاد، ولی به‌جد در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.»

پیگیری ایجاد معاونت عمرانی و گردشگری در فرمانداری دنا

عباس رسولی در سومین روز این سفر (چهارشنبه) با خلیلی، مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور دیدار کرد. در این نشست، موضوع ایجاد معاونت عمرانی و گردشگری در ساختار فرمانداری دنا به منظور تقویت ظرفیت‌های مدیریتی و توسعه‌ای شهرستان بررسی و پیگیری شد.

در این دیدار اعلام شد که با همکاری وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی، به‌زودی شاهد ایجاد این معاونت در فرمانداری شهرستان خواهیم بود.

این سفر سه‌روزه در حالی انجام شد که عباس رسولی پیگیری برخی از مهم‌ترین مطالبات عمرانی، زیرساختی و ساختاری شهرستان دنا را در دستور کار قرار داد. نتایج این رایزنی‌ها می‌تواند در روند توسعه این شهرستان تأثیرگذار باشد.





خبرنگار:
عباس شیرزادی

ارسال نظر

نام خود را وارد کنید
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر با موفقیت ارسال شد.

نظرات

x