زهرا فرجی_یاسوج۴۹،سید رضا خرم روز مدیر برق شهرستان دنا، با اشاره به مراجعات مردمی درباره عدم دریافت پیامکهای مربوط به بدهی برق گفت: چنانچه به هر دلیل پیامک بدهی برق به مشترک ارسال نشود، بدهی مربوطه در سامانه شرکت توزیع ثبت و قابل مشاهده خواهد بود و در صورت عدم پرداخت، قبض معوقه در اولویت قطع قرار میگیرد.
وی افزود: بررسیها نشان میدهد که بخش زیادی از این مشکلات ناشی از قدیمی بودن یا ثبت نبودن شماره تلفن همراه مشترکان در سامانه است، همچنین در بسیاری از موارد مشاهده شده است که پیامکهای ارسالی از سوی شرکت توزیع برق، توسط برخی گوشیهای هوشمند بهعنوان هرزنامه (Spam) شناسایی و در پوشه هرزنامه ذخیره میشود و در نتیجه در بخش پیامکهای عادی قابل مشاهده نیست، پس بنابراین مشترکان میتوانند با مراجعه به این بخش و حذف پیام از لیست هرزنامه، مشکل را برطرف کنند.
خرمروز در پایان خاطرنشان کرد: مشترکان میتوانند جهت ثبت یا تغییر شماره همراه، شناسه ۱۳ رقمی قبض برق خود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۵۱۲۱ ارسال کنند تا از این پس پیامکهای مربوط به قبوض، بدهیها و سایر اطلاعرسانیها بدون مشکل دریافت شود.
مدیر برق دنا با اشاره به اینکه خدمات غیرحضوری صنعت برق از طریق سامانه "برق من" نیز در دسترس مشترکان قرار دارد عنوان کرد؛ این سامانه از طریق وب و اپلیکیشن قابل استفاده است و خدمات متنوعی نظیر مشاهده و پرداخت قبوض، استعلام بدهی، مشاهده سوابق مصرف و پرداخت، دریافت شناسه قبض و خدمات فروش و پس از فروش انشعاب را بهصورت غیرحضوری ارائه میدهد.