یاسوج ۴۹؛ حسینی رفت و گشتاسبی جای او را در روابط عمومی شرکت بهرهبرداری نفت و گاز گچساران گرفت.
در همه این سالها وقتی به عملکرد روابط عمومی در شرکت بهرهبرداری نفت و گاز گچساران نگاه میکنیم به غیر از برخی اخبار که مربوط به توپکرانی و یا انجام عملیات تعمیر یا برخی فعالیتهای تخصصی محدود در این شرکت بزرگ بهرهبرداری نفت و گاز است دیگر چیزی نمیشنویم و نمیخوانیم و نمیدانیم.
اصولاً گچساران در میان خواص و بعضا نخبگان با شرکت نفت و تولید نفت و گاز شناخته میشود اما کافی است که به صورت رندمی در برخی استانها سوالی در مورد گچساران و شرکت نفت میان دانشجویان دانش آموزان و کارمندان و قشرهای مختلف داشته باشیم تا دریابیم چه اندازه این شهر و این شرکت و این منابع عظیم و این حجم بزرگ از تولید تاکنون در کشور شناخته شده است.
شک نداریم و آنگونه که پرس و جو کرده و شنیدهایم نام گچساران و شرکت بهرهبرداری نفت و گاز گچساران برای بسیاری از مردم ایران ناشناخته است و شک نداریم یکی از دلایل آن فعالیت محدود و غیر اثرگذار و بسته روابط عمومی شرکت بهرهبرداری نفت و گاز گچساران است که خود را در یک چهار دیواری محدود محصور کرده است.
معلوم نیست که آیا چنین عملکرد و چنین رویکردی از سوی وزارت نفت به شرکتهای بهرهبرداری نفت و گاز دیکته شده یا اینکه در خود شرکت بهرهبرداری نفت و گاز گچساران این چنین تصمیم گیری کردهاند که کمتر در مقام معرفی گچساران و ظرفیت عظیم نفت و گاز آن برآیند.
ارتباط شرکت بهرهبرداری نفت و گاز و روابط عمومی آن با رسانههای استان نیز معلوم است و تنها در حد تنظیم یک خبر آن هم در یک محدوده خاص فعالیتهای شرکت بوده ولا غیر.
به یاد داریم که در دورهای با آنکه مقدمات مصاحبه با مدیرعامل محترم شرکت نفت و گاز گچساران صورت گرفته بود اما روابط عمومی تصمیمی دیگر گرفت و با وتوی تصمیم مدیرعامل اجازه ورود نداد تا نشان دهند که در روابط عمومی نفت و گاز گچساران همچنان مرغ یک پا دارد.!
چنین عملکرد و رویکردی از سوی روابط عمومی شرکت نفت و گاز گچساران نشان میدهد که سکوت و سکون و عدم معرفی این شرکت و این شهر نفتخیز در اتاق روابط عمومی اتخاذ میشود و شاید یکی از دلایل محروم و مهجور ماندن شهر ثروتمند گچساران چنین رویکردهایی باشد.
حال با تغییر روابط عمومی و جایگزین شدن گشتاسبی به جای حسینی معلوم نیست که آیا همان رویکردهای قدیمی و سنتی در روابط عمومی حاکم خواهد بود و یا اینکه از خود ابتکاری به خرج خواهند داد و شرکت نفت و شهر گچساران را از این گمنامی و محجوریت نجات خواهند داد یا نه.
اما محض اطلاع جناب آقای دکتر حافظینیا مدیرعامل شرکت بهرهبرداری نفت و گاز گچساران که وظیفه روابط عمومی فقط تهیه و تنظیم برخی اخبار روزمره و فاقد ارزش نبوده و میبایست در دوره شما حتی الامکان رویکردی جدید در روابط عمومی این شرکت بزرگ اتخاذ شود.
بی شک با هزینهها و حقوقهای آنچنانی که قطعاً در روابط عمومی هم از آن بینصیب نیستند چنین عملکرد و رویکردی قابل قبول نبوده و تنها گچساران مظلوم از قبال آن ضرر میکند.