به گزارش یاسوج ۴۹، یادداشت ـ سید حسین رازیان، در جریان سفر و مراسم معارفه و تودیع مدیر جدید بیمه ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد، شاهد حجم قابل توجهی بنرهای خیر مقدم و تبلیغات در سه شهرستان محروم چرام، دهدشت و یاسوج بودیم. این اقدام به رغم نیت خیر، از سوی برخی کارشناسان و مردم بیاثر و در برخی موارد ممکن است به هزینهای بیفایده تبدیل شود.
شخصاً معتقدم این هماینکسازی بسیار زیاد، در کشوری با زیرساختهای اقتصادی و اجتماعی ضعیف، بهتر است صرفهجویی شده و هزینهها در نحوهای مؤثرتر صرف شود. محمود جبار نژاد، مدیر بیمه ایران، اگر به فکر واقعی توسعه و رفاه استان باشد، میتواند بخش قابل توجهی از درآمدهای مازاد بیمه را در پروژههای رفع نقاط حادثهخیز و کاهش معضلات معیشتی و امنیتی مناطق محروم سرمایهگذاری کند.
متأسفانه اینگونه تبلیغات پرحجم و هزینهبر، اگرچه نشان از احترام دارد، اما در عرصه عملی باید در خدمت حل مشکلات واقعی مردم قرار گیرد. همکاری رسانهها و مسئولان میتواند در جهت تغییر این رویکرد و تمرکز بر اقدامات موثر و کمهزینهتر برای بهبود وضیعت استان باشد، تا شاهد پیشرفت واقعی و کاهش مشکلات مردم محروم استان باشیم.


