به گزارش پایگاه خبری ایران۴۹/ دایره توسعه هر استان با نگاه به نقطه های تاریک و روشن تعریف و بر اساس این حلقه، ترمیم ضعف ها، ارتقای ظرفیت ها و تعریف فرصت ها انجام می شود.
حلقه های تعریف شده در این توسعه، زنجیره ای را هویدا می سازد که کاستی در هر بخش از آن می تواند، سیاست های توازن یک منطقه را برهم بزند.
کهگیلویه و بویراحمد که در مزیت ها و توپوگرافی فرصت ها از داشته های پر مغزی پرخوردار است، به دلیل ضعف های زیرساختی، تاکنون نتواتسته آنچه را که در قالب دارد در معرض الگوهای توسعه قرار داده و بخش زیادی از این ظرفیت ها بالقوه باقی مانده است.
اسناد بالادستی تزریقی به استان، زنجیره هایی از مزیت ها را تعریف کرده که بخشی از آنها نیازمند زیرساخت های پایدار و در سطح استاندارد ملی است.
شاید یکی از نکات قابل توجه برای استانی که یک متر آزاد راه نیز ندارد، تحقق توسعه مشارکتی بر اساس مزیت های توپوگرافی پیرامونی است.
قرار گیری آزاد راه شیراز به اصفهان در همجواری یک راه درجه ۲ در کهگیلویه و بویراحمد فرصتب است که می تواند اتصال آزاد راهی این استان به یک مسیر سبز ترانزیتی را محقق سازد.
این پروژه آنچنان می تواند اثر بخش باشد که از سویی توسعه زیرساخت مکمل عملیاتی شده و مردم استان برای ارتباط با ۲ تا ۶ مسیر استاندارد آزاد راهی تنها با ۷٠ کیلومتر به آرزوی دیرینه خود برسند.
در این میان به نظر می رسد، راهبرد تعریف شده توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری چندین نشست در سطوح وزارتی و حضور معاونت های تابعه در استان با محوریت اتصال استان به آزاد راه شیراز به اصفهان نقطه عطفی برای شناسایی پاشنه های آشیل رشد سرمایه گذاری در استان و نگاهی روشن تر به افق توسعه استان باشد.
تعریف یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در بحث اتصال آزاد راهی_ تاکید بر توسعه ریلی و هوایی و پیگیری برای افزایش پروازهای استان خود چکیده ای مثبت از نگاهی توسعه شناختی به مسئله برون رفت کهگیلویه و بویراحمد از بن بست های ارتباطی و شکل گیری فصلی نوین در توسعه بخش های مختلف اقتصادی، گردشگری و حتی اجتماعی است.
انتهای پیام/